2014年11月18日火曜日

それにしても Oh my red lady


先週、新潟に数日おりましたが、
日本はすっかり寒くなっていましたね。

I stayed a few days in Niigata last week.
It's really gotten cold in Japan.
















あの子と食事するために、
赤道直下のマレーシアに着きました。

To have a wonderful meal with the lady,
I've just arrived in Malaysia on the equator.




東南アジアのハブ空港のひとつ。
やはりいろんな人種が入り乱れています。

This is one of the hub airports in Southeast Asia.
Many races are coming in here.

















中国系の方ってほんとうにアジアのどこにもいますね。

コーヒーショップにて
「俺はマレーシアで生まれた中国人だ」と
タイ語で話しかけられました。

么?


I can see people of Chinese origin anywhere in the world.

I was talked by a stranger at the coffee shop in Thai.
"I am a Chinese born in Malaysia."